Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Com funcionen les licitacions en l’àmbit de les arts visuals?

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Material sessió

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
GESTIÓ EMPRESARIAL

SESSIÓ

Com funcionen les licitacions en l’àmbit de les arts visuals?

4 jul 2022 10:00-14:00   EN LÍNIA

Dins el marc del Pla d'impuls de les Arts Visuals, l'Institut Català de les Empreses Culturals, la Direcció General de Promoció Cultural i Biblioteques i la Plataforma d’Arts Visuals de Catalunya organitzen un mòdul formatiu adreçat a les professionals de les arts visuals, que té com a objectiu afavorir la millora de la qualitat en la gestió de projectes i alhora afavorir i promoure les bones pràctiques en tots els processos de gestió i consecució.

 

En aquesta primera sessió es treballaran aspectes clau per facilitar la concurrència a licitacions, comprendre el funcionament del procés i millorar la presentació de les proposicions. A banda d'això, es donarà un context global a la contractació pública mitjançant la introducció del context normatiu actual i es facilitaran eines d’intercooperació empresarial.

 

Sessió adreçada a professionals de les arts visuals i la gestió cultural interessades a conèixer els aspectes legals de les licitacions, ara que l’administració local opta sovint per aquesta via a l’hora de proveir les vacants, i com presentar-se degudament a la convocatòria

 

Objectius generals de l’activitat:

  • Conèixer el funcionament ordinari de les licitacions.
  • Desenvolupar estratègies de millora de les proposicions.

 

Objectius específics de l’activitat:

  • Saber interpretar els plecs de condicions.
  • Saber desenvolupar el projecte segons els criteris d’adjudicació.
  • Donar compliment a totes les obligacions documentals.
  • Conèixer estratègies d’intercooperació i col·laboració per a la presentació de licitacions.
  • Saber ponderar els criteris.

 

PROGRAMA

 

10.00 - 10.10 h.  Benvinguda i presentació de la sessió, a càrrec d’Edgar Garcia, director en funcions de l’Institut Català de les Empreses Culturals i de Josep Vives, director general de Promoció Cultural i Biblioteques.

 

10.10 - 11.30 h. Primera part.

 

  • En què consisteixen les licitacions?
  • Quines tipologies de contractes i procediments hi ha?
  • La compra pública responsable.
  • El plec de condicions administratives.
  • El plec de condicions tècniques.
  • La documentació administrativa.

 

11.30 - 11.50 h.  Pausa

 

11.50 – 13.50 h. Segona part

 

  • La solvència tècnica i econòmica.
  • Integració de solvència i la unió temporal d'empreses (UTE).
  • Procés de presentació. Els sobres.
  • El Registre electrònic d'empreses licitadores (RELI).
  • Anàlisi dels criteris de valoració: el projecte tècnic.
  • Què cal tenir en compte per presentar l'oferta econòmica? La baixa temerària.
  • Mesures especials d’execució.

 

13.50 - 14.00 h.  Torn de preguntes i tancament

 

 

Formador

Marc Vilanova Fernàndez

Sociòleg i soci consultor de Facto Cooperativa SCCLP, especialitzat en contractació pública i desenvolupament d’estratègies de compra pública responsable.

 

En col·laboració

 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?