Normes bàsiques d’usabilitat web
En només uns segons, l’usuari decideix si marxa d’una web o hi navega. Naveguem de manera intuïtiva, és a dir, no «llegim». El context també ha canviat: naveguem caminant pel carrer, sortint d’una reunió, drets al mig del carrer, a l’autobús... Una plana que triga a carregar, un enllaç que no ens porta enlloc, són elements que ens poden fer perdre l’usuari. Podem desenvolupar una estratègia digital molt eficaç per atraure visites (SEM, SEO, xarxes socials...), però els nostres esforços seran en va si la nostra web no ofereix una navegació àgil i intuïtiva.
DESCRIPCIÓ
Farem una petita introducció per posar cada cosa al seu lloc i clarificar conceptes relacionats amb la usabilitat web: accessibilitat, disseny centrat en l’experiència d’usuari (UX), test d’usuaris, etc. Diferents disciplines han estat implicades en el desenvolupament de la usabilitat web (psicologia, comunicació entre màquina i ésser humà, etc.). Fruit d’aquest bagatge, disposem de diverses eines que ens permeten fer valoracions molt acurades i detectar possibles problemes d’usabilitat. Els criteris heurístics en són un exemple clar i, durant aquest taller, revisarem els més importants amb exemples pràctics. Al final del taller, els participants disposaran del seu propi «test d’usabilitat» i podran valorar la usabilitat de la seva web, la qual cosa els permetrà detectar i preveure possibles dificultats per a l’usuari.
OBJECTIU
L’objectiu d'aquesta sessió és entendre i aprendre els principals criteris amb els quals es valora la usabilitat web per aplicar-los a la nostra (i a qualsevol) web. D’aquesta manera, podrem detectar i corregir possibles problemes d’usabilitat.
CONTINGUT
El taller d’usabilitat web tindrà dues parts:
ADREÇAT A
Professionals de les empreses i les entitats del sector cultural i creatiu responsables del màrqueting i de la comunicació en línia.
FORMADORA
|
Yolanda Polo | Reexporta
Llicenciada en Psicologia per la Universitat Ramon Llull. Des del 2007 treballa en el camp del màrqueting digital com a consultora especialista en l’optimització d’entorns digital, sempre pensant en l’usuari per tal que millori el seu rendiment. Imparteix formació reglada en diferents universitats, i també tallers sobre l’àmbit del màrqueting digital per a diferents organismes d’assessorament a empreses. És professora del màster en Administració de Negocis a Internet (E-business) de la Universitat de Barcelona i del grau de Màrqueting i Direcció Comercial de la Universitat Abat Oliba CEU.
|