Ideació per a la generació d’idees i solucions als reptes del sector cultural
L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), per mitjà del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE), organitza un mòdul sobre creativitat i innovació que s’articula en quatre sessions autònomes, que consistiran en una classe magistral (master class) inaugural al voltant de la importància de la creativitat en el sector cultural i tres sessions formatives: Oportunitats, Ideació i Prototipatge.
Ideació per a la generació d’idees i solucions als reptes del sector cultural
Comptem amb dos hemisferis en el cervell; el dret, el més creatiu, i l'esquerre el més racional. Tots dos corresponen al que seria el pensament divergent i convergent. Tots dos tipus de pensament són necessaris per a innovar, són complementaris. En aquesta sessió abordarem la ideació en el sentit ampli de la paraula, és a dir, en el context de la innovació. Per a això hem de tenir en compte els processos de generació i de selecció d'idees.
En aquesta sessió d’ideació coneixerem el procés; en quins principis es basa i veurem algunes tècniques creatives per enriquir i solucionar reptes de lesorganitzacions culturals.
OBJECTIUS
CONTINGUTS
FORMADORA
|
Diana Pinos @dianapinosc
Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, màster en Publicitat i Planificació Estratègica i en Producció i Comunicació Cultural per Blanquerna. Té quinze anys d’experiència en recerca i innovació. Consultora i formadora en metodologies centrades en l’usuari com ara design thinking, Lego® Serious Play® i lean startup amb empreses de diversos àmbits. Imparteix classes a diferents universitats i és mentora de startups i projectes d’emprenedoria creativa. És conferenciant sobre creativitat i innovació i autora de Creativikit®, primer kit d’entrenament creatiu d’alt rendiment. |