Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Gestió de públics. Comunicació i comunitat (nivell expert)

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Material sessió

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

SDE-Gestió de públics. Comunicació i comunitat. Taula rodona. 8 de juliol de 2013

SDE-Gestió de públics. Comunicació i comunitat. Segona part. 8 de juliol de 2013

SDE-Gestió de públics. Comunicació i comunitat. Primera part. 8 de juliol de 2013

MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

SEMINARIS

Gestió de públics. Comunicació i comunitat (nivell expert)

8 jul 2013 09:30-14:10   Sala d'actes de l'Arts Santa Mònica

El Departament de Cultura proposa un recorregut de 3 sessions de formació en comunicació cultural destinades a professionals que s'inicien en aquest àmbit  i a professionals que amb un nivell mitjà-alt d'expertesa volen explorar altres estratègies comunicatives.

 

1. Iniciació a la comunicació cultural (bàsic). 18 de febrer de 2013.

2. Gestió de públics. Comunicació i comunitat (expert). 8 de juliol de 2013.

3. Noves tendències en comunicació cultural (expert). 6 de novembre de 2013.

 

En els últims anys els gestors culturals han treballat de valent per conèixer els seus públics. Tot i així, encara

són necessàries eines d’anàlisi i mètrica per revisar accions fetes i avaluar decisions.

 

Sessió adreçada a gestors i gestores d’empreses i/o responsables de comunicació de l’àmbit cultural i a tots aquells professionals interessats a conèixer la gestió de públics i la seva vinculació a la comunicació cultural amb un nivell d’expertesa mitjà-alt.

 


 

PROGRAMA

 

PROGRAMA

 

9.30 h. Les bases dels públics de la cultura, a càrrec de Cristina Salvador.

 

Els públics del segle XXI:

  • No vull que em vinguin a buscar, vull trobar-ho jo.
  • No vull ser un client més, vull informació personalitzada.
  • M’han de satisfer necessitats relacionals, formatives, funcionals…
  • Vull que em sorprenguin i que em mimin.
  • Haig d’estalviar, m’han d’assegurar el benefici.
  • Vull ser protagonista!

 

L’especificitat de l’àmbit cultural:

  • Com són els públics de la cultura?
  • Estil de vida vs. consum cultural
  • Com segmentem una campanya de comunicació en funció del públic?
  • Una mateixa persona pot ser tipologies de públic diferents en funció del cicle vital, dels acompanyants, dels entorns, etc. Qui és qui en cada moment?

 

L’estratègia i el posicionament: Claus per a la gestió de públics:

  • Posicionament i segmentació
  • La imatge de marca, la reputació digital, els valors, els portaveus
  • El factor de compra: tenim clar el reason why? Quina és la nostra proposta de valor?
  • Oferta vs. Demanda
  • La influència del neuromàrqueting
  • De la comunicació de producte al màrqueting de continguts i màrqueting relacional

 

11.00 h. Exercici pràctic 1. La segmentació de públics

 

11.30 h. Pausa i cafè

 

 

12.00 h. La gestió i l’anàlisi dels públics de la cultura, a càrrec de Cristina Salvador

 

Les estratègies de comunicació:

  • Com influeixen els públics en les polítiques de gestió i comunicació?
  • Com s’analitzen les dades? Són prou completes?
  • Com s’enriqueixen i fan créixer?
  • Com les contrastem amb l’entorn i generem sinergies?
  • Programes de participació, implicació social, arts comunitàries, fidelització
  • Públics diversos, estratègies de comunicació a la carta

 

Tendències de consum:

  • Reducció d’abonaments: no al compromís a llarg termini
  • Increment de la venda individual: consum a la carta
  • Augment de la venda d’última hora (low cost culture)
  • Increment de la venda creuada
  • Compra per prescripció: reducció del risc
  • Valoració molt alta dels incentius a la compra


La comunicació a partir de la gestió de públics:

  • La gestió de la base de dades.
  • Analitza a fons les dades per adaptar la teva estratègia i per fer accions de venda i difusió cada dia més individualitzades.
  • Gestiona la participació dels teus públics: escolta, conversa i dóna feedback.
  • Forma el teu públic, comparteix coneixement (lifelong learners).
  • Revisa l’experiència, litúrgia de l’oferta.
  • Ofereix espais de trobada i visibilitat, alimenta l’ego del públic.
  • Fidelitza el teu públic, incentiva la compra (abonats i esporàdics).

 

12.40 h. Casos d’èxit nacionals i internacionals

 

13.10 h. Taula de debat amb:

 

  • Jordi Pi. Responsable de màrqueting estratègic comercial de Televisió de Catalunya
  • Josep-Miquel Faura. Cap de gestió de públics del MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya)
  •  Mabel Mas. Directora de negoci de Time Out Barcelona
  • Valentí Oviedo. Gerent del Kursaal de Manresa
  • Manel Casanovas. Director de Barcelona Gastronomia i Agenda Cultural, Turisme de Barcelona

 

14.10 hFi de la sessió

 

PONENT
Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 18 anys d'experiència en comunicació corporativa, màrqueting cultural, formació en habilitats comunicatives, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre temàtiques d'actualitat de comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. L’any 2000 va fundar aPortada, consultora de comunicació corporativa i gestió cultural.

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?