Hi ha gent que es pensa que aquesta eina publicitària només s’adreça a qui ven productes d’alt consum. Amb tot, realment és una eina estratègica per dur a terme accions locals i mòbils en qualsevol país del món.
Ens centrarem en la definició estratègica de campanyes (com crear un brífing de campanya) i en la decisió de què promocionar, a qui, quan i on. Per fer-ho, emprarem ChatGPT, Bard i altres eines d’intel·ligència artificial.
Explicarem, en general, les claus principals de les campanyes de cerca, display, vídeo, performance max i shopping, així com les seves variants, com ara les campanyes de remàrqueting.
També incorporarem altres eines creatives d’IA per crear anuncis, com ara DALL·E, Invideo, Elai o Animoto.
Cal recordar que aquest seminari en línia és d’introducció i està orientat a usuaris que no coneixen Google Ads o que el fan servir en un nivell bàsic.
CONTINGUTS
1. Introducció al SEM/SEA (search engine marketing i search engine advertising). El concepte de la subhasta, terminologia bàsica i estructura de les campanyes de Google Ads.
2. Anàlisi i estratègies abans de crear una campanya: segmentació, objectius i definició de les estratègies. El brífing de campanya mitjançant ChatGPT i Bard.
3. Definició i característiques principals dels diferents tipus de campanyes; cerca, display, vídeo, performance, discovery, shopping, i remàrqueting. Aspectes destacats que cal tenir en compte a l’hora de crear campanyes.
4. Les claus per administrar i gestionar una campanya. Eines d’IA per crear anuncis creatius. Generació i interpretació d’informes de rendiment per arribar a conèixer el ROAS.
Sessió adreçada a professionals i empreses del sector cultural i creatiu.
FORMADOR
|
Víctor de Francisco | Reexporta
Llicenciat en Ciències Empresarials, especialitat Management Internacional. Màster en Finances i màster en Internet Management per l’Institut Català de Tecnologia (ICT). És professor de cursos i seminaris de màrqueting digital internacional en més de 20 organismes, com ara cambres de comerç, patronals, universitats, com la Universitat de Barcelona (UB), i l’Escola de Comerç Internacional (ESCI-UPF). Va ser el primer professional autoritzat per Google a Espanya per impartir els seminaris oficials de Google Ads (2007, AdWords Seminar Leader) i és professional autoritzat des del 2005. Actualment és codirector del màster en Administració de Negocis Digitals (e-business & e-commerce) de la Universitat de Barcelona (UB). En l’àmbit empresarial, és el director de REEXPORTA, Agència de Digital Performance Marketing, que duu a terme accions a internet a tot el món des del 2004. Imparteix més de 50 sessions formatives a l’any.
|