Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > FORMACIÓ > Transformació digital
Transformació digital

 

L'SDE conceptualitza els continguts de Transformació Digital a partir de la proposta formativa dels itineraris.  És un format que estructura i connecta els continguts amb l’objectiu d’oferir una programació més integrada. S’ha fet un esforç de calendarització per tal de facilitar la planificació als usuaris SDE i s’han introduït nous formadors, per ampliar i enriquir els continguts SDE.

Aquests itineraris, que porten el títol genèric de Transformació digital, són: 

 

- Comunicació a xarxes socials

- Màrqueting i promoció a inernet

- Marca, web i creació de contiguts

 

Els itineraris segueixen una cronologia i són recorreguts recomanats, sense caràcter obligatori. El format de les sessions combina les formacions més genèriques i els tallers amb contingut més pràctic. 

07-02-2023 / Sessió:

Internet update

Posa’t al dia i descobreix quins canvis ha fet Google en el seu algoritme, com han canviat les xarxes socials, quines són les noves tendències en disseny web i, en general, com ha canviat el màrqueting digital aquest 2022 i què ens espera durant el 2023. [+]
14-02-2023 / Sessió:

Cinc idees clau per fer una campanya de comunicació digital

Ens movem en un món sobrecarregat d’informació. En aquest context, necessitem trobar elements que ens permetin destacar i aconseguir l’atenció del nostre públic. En aquest curs, aprendrem les cinc coses que sempre hem de tenir en compte quan engeguem una campanya de comunicació digital. Convé que els nostres projectes generin excuses de comunicació, relats, que ens permetin en un moment donat sortir a l’escenari i explicar qui som i què oferim. [+]
28-02-2023 / Sessió:

Com fidelitzar el teu públic a través dels teus canals digitals

En aquest curs aprendrem a conèixer l’embut de conversió (funnel) d’experiència dels nostres usuaris digitals, i com fidelitzar-los perquè formin part de la nostra comunitat. [+]
07-03-2023 / Sessió:

Quina és la millor xarxa per a una empresa cultural?

Saps quina és o quines són les xarxes socials que funcionen millor per a la teva empresa cultural? Ets a la xarxa o xarxes adequades? Cal ser presents en totes? Com pots saber quina fa servir el teu públic objectiu? En aquest curs respondrem a aquestes preguntes i dibuixarem el mapa de quina ha de ser la nostra presència a les xarxes socials. [+]
14-03-2023 / Sessió:

Planificar continguts per guanyar temps i coherència en el relat

Has tingut mai la sensació de no saber què posar a les xarxes socials? De deixar dies en blanc per manca de continguts? De publicar qualsevol cosa per no tenir tan abandonades les xarxes? Publicar a les xarxes socials sense estratègia ens porta a aquestes situacions. Una bona planificació de continguts en xarxes socials ens ajuda a tenir un discurs coherent, que ens porti als objectius marcats, a tenir la constància que demanen els algorismes de les xarxes, i a sobre ens fa estalviar temps! En aquest curs t’explicarem com fer-ho. [+]
21-03-2023 / Sessió:

Comunicació a les xarxes socials: efectivitat sense fer soroll

Les xarxes socials són plataformes on hi ha molt soroll. Com podem fer que les nostres xarxes siguin efectives i aconsegueixin els nostres objectius i, alhora, evitem generar soroll? En aquesta formació ens endinsarem en què és informació útil, necessària i que dona conversió, i assenyalarem aquell tipus de comunicació que ens genera feina, però no ens dona cap resultat. [+]
28-03-2023 / Sessió:

Segmentació de públics a Meta Ads (Instagram i Facebook Ads)

En aquest taller explicarem com aprendre a segmentar correctament una campanya publicitària en línia en canals com Instagram Ads o Facebook Ads. Només a través d’una segmentació correcta aconseguirem rendibilitzar les nostres campanyes en línia i, per això, és molt important que les marques aprenguin a segmentar correctament per esprémer al màxim les seves inversions publicitàries. [+]
18-04-2023 / Sessió:

Crea els teus pòdcasts i arriba a més públic (inicial)

L’ús del pòdcast és tendència en el màrqueting digital. La veu és la matèria primera en aquest nou i popular format de comunicació digital que cada cop fan servir més marques i xarxes per arribar a noves audiències. Apunta’t a la nova tendència i crea els teus pòdcasts amb Anchor, un programari gratuït molt popular i fàcil de fer servir. [+]
25-04-2023 / Taller:

Crea i edita els teus podcast amb Audacity (avançat)

Vols aprendre a enregistrar i editar els teus pòdcasts de manera professional amb un programari gratuït com Audacity? Apunta’t a la nova tendència del màrqueting digital i crea els teus pòdcasts amb Audacity. [+]
09-05-2023 / Sessió:

Introducció al posicionament orgànic als cercadors SEO

En aquest seminari web s’establiran les bases per a la creació d’una estratègia de posicionament orgànic SEO als cercadors, des del punt de vista d’una empresa cultural que vol fer accions locals o internacionals. [+]
16-05-2023 / Taller:

Com passar d’Universal Analytics a Google Analytics 4

A finals del 2023, les cookies (galetes) deixaran de ser suportades pels navegadors. Google Analytics 3 (o Universal Analytics) es va crear el 2004 basat en aquesta tecnologia. Ja fa més d’un any que Google va treure una nova versió adaptada a la nova tecnologia, però no és tan senzill passar d’un Google Analytics a l’altre, ja que els criteris del que és una visita o sobre quin és l’objectiu del lloc web ara són molt diferents. [+]
23-05-2023 / Sessió:

Els Nfts: què són i aplicacions pel sector cultural (part 1 - conceptes)

Els NFT s’han convertit en un element clau per a les comunitats dins la cadena de blocs (blockchain). La creació de NFT ens obre un univers de possibilitats noves per construir comunitat, vendre entrades per a espectacles, monetitzar actius físics i digitals… En aquesta càpsula veurem els diversos tipus de NFT que tenim disponibles. Et mostrarem utilitats i aplicacions pràctiques, veurem exemples d’algunes marques i de com els estan utilitzant i et proposarem idees per al sector cultural. [+]
06-06-2023 / Taller:

Els Nfts: què són i aplicacions pel sector cultural (part 2 - pràctica)

En aquesta sessió pràctica crearem un NFT a partir d’una imatge. Veurem quina informació ha d’incloure, tipus de contractes intel·ligents (smarts contracts) i com afegir-los. Per comercialitzar els nostres NFT, cal conèixer en quins entorns es troba la nostra comunitat. Veurem diversos mercats on comercialitzar i les particularitats de cadascun. Practicarem amb eines per fer un seguiment de la traçabilitat dels nostres NFT. Veurem on s’emmagatzemen els fitxers i les imatges i descarregarem en directe el nostre POAP de participació en el curs. [+]
13-06-2023 / Sessió:

DAOs les noves comunitats Web 3.0 (part 1 - conceptes)

La cadena de blocs ha desenvolupat noves eines de participació transparents i fiables que han propiciat la creació de comunitats organitzades com a DAO (organitzacions autònomes descentralitzades). En aquesta càpsula veurem diversos exemples de DAO, com s’organitzen i quines eines de participació i de governança tenen. També veurem exemples de comunitats d’artistes i d’empreses que han creat noves economies gràcies a la participació de les DAO. [+]
20-06-2023 / Taller:

DAOs les noves comunitats Web 3.0 (part 2- pràctica)

Farem una part pràctica. Mostrarem com està funcionant una DAO existent, com s’estructura i quines eines fa servir per participar i fer les votacions. Veurem com es genera una DAO a la cadena de blocs (blockchain) i amb quines eines ho podem fer. Mostrarem noves eines que estan en fase experimental i que facilitaran la posada en marxa i la gestió d’una DAO. I acabarem amb consells per gestionar les DAO i incentivar la participació. [+]
03-10-2023 / Sessió:

Introducció a Google Ads

Hi ha gent que pensa que aquesta eina publicitària només s’adreça a qui ven productes d’alt consum, però realment és una eina estratègica per dur a terme accions locals i mòbils en qualsevol país del món. [+]
10-10-2023 / Sessió:

Funnels de conversió: com construir un embut que converteixi

Durant aquesta sessió t’explicarem què és un embut de conversió (funnel) i quina és la seva utilitat dins d’una estratègia de màrqueting. També t’ensenyarem a implementar-lo perquè puguis aplicar tots els beneficis que ofereix i aconsegueixis augmentar vendes o automatitzar processos. [+]
17-10-2023 / Sessió:

Crea el marxandatge de la teva marca amb Canva

Vols aprendre a crear fàcilment elements de marxandatge per a la teva marca o els teus esdeveniments? Samarretes, tasses, bosses de tela, ampolles reciclables, adhesius, targetes... En aquest taller pràctic aprendràs a crear el marxandatge de la teva marca amb un programari fàcil i gratuït com Canva. [+]
24-10-2023 / Sessió:

Comunicació audiovisual inclusiva i no sexista: com han de ser les nostres fotos i vídeos?

Normalment, quan parlem de comunicació inclusiva i no sexista pensem en el text. Però, i el llenguatge audiovisual? Avui dia, comuniquem molt més a través de les nostres fotos i vídeos en xarxes socials i webs, infografies, cartells, etc. Com podem fer que aquests missatges audiovisuals siguin construïts amb perspectiva de gènere? Ho descobrirem en aquest taller. [+]
31-10-2023 / Sessió:

Eines de dinamització de sessions o reunions

Vols aprendre a treballar amb les eines més populars del mercat per dinamitzar les sessions de treball o les reunions? Slido o Miro són eines digitals que avui dia fan servir equips i professionals per fer més dinàmiques, productives i entretingudes les sessions de treball virtuals o les reunions. Totes dues eines disposen d’una versió gratuïta, que és la que farem servir en aquest taller. [+]
07-11-2023 / Sessió:

Millora la comunicació amb el teu equip i col·laboradors amb Slack

Vols aprendre a treballar amb l’eina de comunicació i col·laboració més popular del mercat? Vols descongestionar la safata d’entrada del teu correu? Slack és un programari que fan servir els equips i els grups que volen treballar de manera àgil, ràpida i productiva. És el programari on es produeix el dia a dia dels projectes, i s’integra a la perfecció amb Trello i altres eines de gestió de projectes. [+]
Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?