L’optimització web als cercadors, o posicionament orgànic (de l’anglès search engine optimization, SEO), és un conjunt d’accions orientades a millorar la posició d’un web a la llista de resultats de Google i d’altres cercadors d’internet.
Molta gent es pensa que el SEO consisteix a posar paraules clau als títols del web, o bé a disposar d’URL amigables amb paraules clau, establir un contingut enriquit per als cercadors i els usuaris, etc. Tot això és cert, però són 3 variables de més de 200. La tècnica del SEO consisteix a complir tantes variables com puguem tenint en compte els recursos tècnics, humans i financers de què disposem.
També incorporarem eines d’intel·ligència artificial, com ara ChatGPT, Bard o Perplexity, i investigarem com ens poden ajudar a millorar l’optimització SEO.
Per explicar aquestes variables, farem servir una metodologia en tres passos, ideal perquè microempreses i pimes del sector cultural entenguin en què consisteix el SEO i puguin complir, de manera realista, com més criteris millor.
CONTINGUTS
1. Passos necessaris per arribar a posicionar-se: les aranyes (spiders), el rastreig i la indexació. Punts bàsics conceptuals i tecnològics, i eines d’indexació bàsiques que ajuden en aquesta tasca.
2. Importància de la rellevància dels continguts: la densitat i la prominència. Com redactar continguts pensant en el SEO. Aplicació de l’estratègia de paraules clau per idiomes i països i els nuclis semàntics. Ús de les eines d’IA per generar continguts, imatges i vídeos.
3. Autoritat i rànquings: entendre el funcionament dels algoritmes dels cercadors i saber què els diferencia per millorar la importància del domini en el temps. Mantenir el SEO local o internacional al llarg del temps.
Sessió adreçada a professionals i empreses del sector cultural i creatiu.
FORMADOR
|
Víctor de Francisco | Reexporta
Llicenciat en Ciències Empresarials, especialitat Management Internacional. Màster en Finances i màster en Internet Management per l’Institut Català de Tecnologia (ICT). És professor de cursos i seminaris de màrqueting digital internacional en més de 20 organismes, com ara cambres de comerç, patronals, universitats, com la Universitat de Barcelona (UB), i l’Escola de Comerç Internacional (ESCI-UPF). Va ser el primer professional autoritzat per Google a Espanya per impartir els seminaris oficials de Google Ads (2007, AdWords Seminar Leader) i és professional autoritzat des del 2005. Actualment és codirector del màster en Administració de Negocis Digitals (e-business & e-commerce) de la Universitat de Barcelona (UB). En l’àmbit empresarial, és el director de REEXPORTA, Agència de Digital Performance Marketing, que duu a terme accions a internet a tot el món des del 2004. Imparteix més de 50 sessions formatives a l’any.
|