Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > IX Jornada de Màrqueting Cultural. Nous hàbits i dinàmiques de consum cultural: encara es pot preveure la demanda?

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Presentació Anne Torreggiani
Presentació Cristian Pascual
Presentació Hannes Trosnberg
Presentació Isona Admetlla

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

JORNADA

IX Jornada de Màrqueting Cultural. Nous hàbits i dinàmiques de consum cultural: encara es pot preveure la demanda?

15 nov 2023 09:30-14:00   Auditori Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals. Blanquerna

Un any més, arriba la Jornada de Màrqueting Cultural, organitzada per l’SDE i l’Àrea de Públics de l’ICEC. En aquesta IX edició la jornada  vol abordar una de les grans tendències: el canvi d’hàbits i dinàmiques de consum cultural després de la pandèmia. 

 

Un cop superada l’emergència sanitària que va sacsejar el sector cultural, és un bon moment per fer balanç de tot el que hem après i debatre sobre els reptes de futur que comporta una societat en constant canvi. 


Tot i que en gran part s’ha anat recuperant la presencialitat, hi ha nombrosos factors que mostren un abans i un després pel que fa a la presa de decisions. Més enllà de la necessitat de recuperar l’hàbit d’anar a esdeveniments en directe, cada vegada hi ha més competència pel poc temps lliure del qual disposa la gent.


Això planteja nous escenaris: quin plantejament han de tenir els projectes culturals? Com ens hem de comunicar? Com podem preveure quina serà la demanda? De quina manera podem conviure amb les propostes digitals? Com podem planificar polítiques de màrqueting si tothom s’espera al final per comprar una entrada? Funcionen els abonaments transversals? Hi ha maneres per incentivar la compra sense caure en l’earlybird o preus dinàmics? En parlarem amb experts i casos d’èxit per saber com intueixen els canvis i s’anticipen a les noves dinàmiques del sector.


Objectius de la jornada: 
• Entendre les dinàmiques canviants de la demanda cultural
• Compartir experiències i explorar nous recursos per poder-se adaptar a la nova situació
• Conèixer i aprendre de casos d’èxit internacionals
• Incentivar la compartició de coneixement i el networking 

 

Programa

09.30 h

 

Presentació de la jornada a càrrec d'Edgar Garcia, director de l'Institut Català de les Empreses Culturals

09.45 h

 

Anne Torreggiani. El canvi de tendències internacionals en el consum cultural i les estratègies de desenvolupament de públic

10.30 h

 

Isona Admetlla. Estratègies de disseny d’audiències: per a una millor i eficient contextualització de la visibilitat
11.10 h Pausa cafè
11.40 h Cristian Pascual. El paper ho aguanta tot: adaptar-se a la realitat

12.20 h

 

Hannes Tronsberg. La cultura en l'edat dels algorismes: un nou paradigma per al desenvolupament del públic
13.00 h

Taula rodona

13.40 h

Torn obert de paraules

14.00 h    

Tancament de la jornada

 

 

Ponents

Anna Torreggiani

L’Anne és la CEO de The Audience Agency, l'organització benèfica britànica per a la participació i el compromís cultural. L’Anne és una facilitadora i assessora experimentada en recerca, estratègia i política del públic. També és codirectora a temps parcial del Centre per al Valor Cultural, un centre de recerca amb seu a la Universitat de Leeds, i fideïcomissari d'Europeana, la plataforma principal del patrimoni digital a Europa. És especialista en la investigació i estratègia del públic, tendències i patrons de compromís públic. Treballa en totes les formes d'art i museus i té interessos particulars en l'ús de dades especialment per a la democràcia cultural, el disseny humà centrat i el canvi organitzatiu en les empreses socials. Participa habitualment en conferències i trobades professionals sobre aquestes temàtiques.    

 

Isona Admetlla

Sociòloga i gestora cultural. Docent, consultora, dissenyadora d'audiències i estratega. Nascuda a Barcelona, viu i treballa a Berlín des del 2001. És la coordinadora del Berlinale World Cinema Fund des del 2009.

Com a autònoma dissenya i imparteix seminaris de capacitació i formació a mida sobre finançament, màrqueting, distribució, pitching i disseny d'audiències cinematogràfiques a universitats i altres institucions. Participa regularment en comitès de selecció i avaluació de projectes cinematogràfics, com a jurat o ponent a Espanya, Amèrica Llatina i la resta del món.

Com a dissenyadora d'audiències formada a EAVE i TFL dirigeix consultories individuals de projectes cinematogràfics, forma futurs i futures dissenyadors d'audiència i treballa amb grups de projectes cinematogràfics a la seva ruta d'enfortiment i connexió amb les audiències

Cristian Pascual

Gestor cultural i comunicador versàtil. La seva carrera professional ha estat molt marcada per In-Edit, festival que va dirigir entre 2007 i 2019, a banda de molts projectes que es van promoure des de la companyia (video on demand, sistemes de venda d’entrades propi, producció, etc.). El seu altre gran vessant laboral ha estat la comunicació i actualment col·labora en projectes de diferent caire i en funcions variades. El destacat més recent ha estat ser el responsable de comunicació i ticketing de Digital Impact, la primera gran exposició d’art digital del país

Hannes Tronsberg

Està especialitzat a aprofitar la IA per al desenvolupament d'audiències i vendes d’entrades. La plataforma Future Demand, de la qual n’és CEO, ajuda els promotors a predir la demanda i formular estratègies de màrqueting per als esdeveniments. Amb una dècada d'experiència operativa en la indústria, en Hannes ha format part d’Actori, una consultoria de gestió d'arts, i ha ocupat càrrecs de lideratge a Martinu Festtage i al ICF Freestyle Kayak World Championships. Va estudiar Economia, Filosofia i Musicologia.     

 

Condueix i modera

Antònia Folguera

És comissària i comunicadora, i crea els continguts de conferències, pòdcasts i programes de ràdio. El seu treball es mou a través dels terrenys de l’art i la cultura digitals, la comunicació i la música electrònica.
És comissària de Sónar+D, el congrés de tecnologies creatives de Sónar, i forma part dels equips curatorials d’Eufònic (Terres de l’Ebre) i STRP (Eindhoven), i de les beques de l’Ajuntament de Barcelona La Capella Barcelona Producció. 
També és part de la XRCB (Xarxa de Ràdios Comunitàries de Barcelona) una plataforma de podcàsting comunitària, ètica i per al bé comú. Entre altres coses, a la xarxa prototipen i investiguen la ràdio del futur. També fa pòdcasts i ràdio en directe, i presenta i modera tota mena d’esdeveniments culturals i tecnològics.

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?