Proposta de formació que se centra en el procés d’identificació de l’impacte social de les empreses culturals com una oportunitat de comunicació, de captació de finançament i de generació d'aliances. L’enfocament d’impacte social ajuda a estructurar els projectes, focalitzar l’estratègia i incorporar la mirada dels diferents grups d’interès.
A partir del mètode learning by doing la formació es plateja en dues fases:
*Tot i que no és obligatori assistir als tres tallers, es recomana realitzar tot l'itinerari per tal de fer el seguiment dels diferents estadis del propi projecte.
Sessió adreçada a tècnics/ques i gestors/res culturals, emprenedors/ores culturals que tenen com a tasca la formulació i desenvolupament de projectes culturals que volen aprendre com orientar el projecte per generar un impacte en la societat, i que també volen incloure l’impacte dels seus projectes en les seves memòries d’activitat, convocatòries de subvencions o recerca de finançadors.
|
15 de març 11 d'abril 18 d'abril 25 d'abril |
L’impacte en el marc de l’activitat cultural Identificació del repte i l'impacte Marc del projecte Les activitats. Els grups d'interès i la participació |
L’impacte en el marc de l’activitat cultural |
Sessió orientada a introduir els conceptes, la rellevància i la pertinència d’incorporar la mirada i l’enfocament d’impacte social als nostres projectes culturals.
Programa
• L’impacte en el marc de l’activitat cultural
• Tipus d’impacte, el cicle d’impacte
• L’impacte en la comunicació del projecte, la cerca d’aliances i el finançament
• Definició de la Teoria del Canvi
• Cicle de vida del projecte
• Marc lògic
• Diagnòstics per a la formulació del projecte
Formadora
Isa Custodio (Barcelona, 1971) és psicòloga i especialista en Impacte Social i Teoria del Canvi. Ha cursat també el Postgrau Lideratge i Innovació Social a ESADE Business School. Porta més de 20 anys acompanyant entitats i organitzacions en la identificació de l’impacte dels seus projectes, i ajudant a les empreses i entitats a identificar indicadors i quadres de comandament per a la gestió dels objectius, especialment en el sector cultural i social. També acompanya a les organitzacions a posar la mirada d’impacte a l’eix estratègic i a desenvolupar processos, activitat i projectes orientades a la visió i missió de l’entitat. Col·labora habitualment amb la Fundació Catalunya Cultura, així com amb nombroses iniciatives culturals, socials, educatives d’arreu de l’estat espanyol. |