Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Mòdul d'accessibilitat als projectes culturals. El web accessible i el disseny universal

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Presentació Àlex Dobaño
Presentació David Sabaté

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

SESSIÓ

Mòdul d'accessibilitat als projectes culturals. El web accessible i el disseny universal

27 abr 2023 10:00-13:30   EN LÍNIA

El Servei de Desenvolupament Empresarial, la Subdirecció General de Promoció Cultural i l’Àrea de Públics, d’acord amb la Llei 13/2014, del 30 d’octubre, d’accessibilitat, i en previsió de l’aprovació del Codi d’accessibilitat, organitzen el mòdul formatiu “L’accessibilitat dels projectes culturals”, en el marc de les actuacions dels plans d’accessibilitat dels sectors escènics, musicals, de cinemes, galeries d’art, llibre i editorials i cultura digital. El mòdul consta de dues sessions adreçades als professionals dels àmbits esmentats, i s’hi tractaran els diferents temes relacionats amb l’accessibilitat i la seva aplicació pràctica. 

 

1. El web accessible i el disseny universal (27 d’abril)

2. Com organitzar funcions, activitats de foment i creació de continguts escènics, musicals i audiovisuals accessibles (1 de juny)

 

 

El web accessible i el disseny universal

 

Introducció

 

El web accessible i el seu disseny és determinant a l’hora d’ajustar la nostra oferta a les necessitats reals del públic, i és un factor estratègic per al desenvolupament de nous públics. 

 

Objectius:

 

  • Conèixer les diferents estratègies comunicatives per difondre informació relativa a l’accessibilitat. 
  • Aplicar els principis del disseny universal als diferents productes de comunicació. 
  • Entendre els diferents àmbits de l’accessibilitat en relació amb la comunicació i la difusió de les programacions, i disposar de pautes per adreçar-se a persones amb discapacitat i comunicar-s’hi. 
  • Compartir les experiències i els coneixements entre les persones assistents i els experts. 
  • Conèixer les barreres digitals que dificulten o impedeixen la compra en línia d’entrades. 
  • Garantir que el procés de compra d’entrades per a un esdeveniment compleixi les pautes d’accessibilitat i permeti que hi pugui interactuar tothom. 
      

Sessió adreçada als responsables dels sectors escènics, musicals, de cinemes, galeries d’art, llibre i editorials i cultura digital, i als responsables tècnics i, més concretament, als responsables dels continguts, de senyalística, de comunicació, de màrqueting, de reserves, de taquilles i d’atenció al públic. 
 
* Durant la sessió hi haurà servei de subtitulació en directe. 

 

 

Programa

 
10.00 - 10.05 h | Presentació de la jornada a càrrec de Joan Anton Martínez, cap de l’Àrea de Difusió Artística de la Direcció General de Promoció Cultural i Biblioteques (DGPCiB) i Sílvia Duran, directora de l’Àrea de Públics 
de l’ICEC.

 
10.05 - 11.00 h | Com ha de ser una web accessible?,a càrrec de David Sabaté, expert en accessibilitat web i membre de l’equip de TOTHOMweb. 

 
11.00 - 12.00 h | Requisits d’accessibilitat en el sistema de venda d’entrades, a càrrec de David Sabaté, expert en accessibilitat web i membre de l’equip de TOTHOMweb. 

 

12.00 - 13.00 h | El disseny per a tothom,a càrrec d’Alex Dobaño, soci i fundador del’estudi creatiu Avanti-Avanti. 

 
13.00 - 13.30 h | Torn obert de paraules. 

 


Material d’interès


Guia per a l’accessibilitat del sistema de venda d’entrades 


 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?