Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Pensem programes culturals per a la televisió | Com desenvolupar continguts audiovisuals a partir d’un projecte cultural

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Presentació Enric Álvarez

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
CREATIVITAT I INNOVACIÓ

JORNADA

Pensem programes culturals per a la televisió | Com desenvolupar continguts audiovisuals a partir d’un projecte cultural

28 jun 2023 10:00-12:45   Auditori Blanquerna. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals

Atenció! Canvi d'ubicació de la jornada!

 

Per limitacions d'aforament i per l'augment del nombre d'inscripcions, canviem la ubicació de la jornada a l'Auditori de la Blanquerna, Facultat de Comunicació i relacions Internacionals (c/ Valdonzella, 12. 08001 Barcelona)

 

L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), mitjançant les àrees de l’Audiovisual i de Públics i a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE), organitza una formació de dues sessions, el 28 de juny i el 19 de juliol, amb l’objectiu d’impulsar una presència més gran de projectes culturals a la televisió. En la mateixa sessió s’explicarà com es pot participar en la convocatòria oberta de projectes «La Crida» de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i del Departament de Cultura.


En la primera jornada (28 de juny) es volen donar les claus de com es passa de la idea o proposta cultural a un programa televisiu, amb una ponència a càrrec d’Enric Álvarez, guionista en cap de la productora Goroka. A continuació, Cristian Trepat, Adrià Serra i Mario Daza, de la CCMA, presentaran «La Crida», una convocatòria oberta per a la selecció de continguts culturals en format televisiu adreçada a les productores audiovisuals, en la qual col·labora l’ICEC.


La segona jornada (19 de juliol) serà un punt de trobada entre productores audiovisuals i iniciatives culturals l’objectiu de la qual és conèixer i generar les possibilitats de col·laboració, a més a més de facilitar la construcció de projectes conjunts entre els diferents sectors culturals i les productores audiovisuals.
 

Amb aquesta dues jornades es vol donar més visibilitat a la cultura, impulsar el talent i la innovació i buscar noves maneres de donar a conèixer la cultura al públic. 

 

Objectius

 

  • Crear espais en els mitjans de comunicació per donar visibilitat a la cultura.
  • Afavorir el relat transmèdia dels projectes i les propostes culturals.
  • Respondre als objectius dels plans integrals culturals per dotar d’impacte, rellevància i visibilitat el sector cultural.
  • Donar a conèixer el talent de nous creadors i creadores i productors i productores.
  • Afavorir l’accés a la cultura a la ciutadania per mitjà de la televisió.

 

Sessió adreçada tant a professionals de la creació i de la gestió cultural com a empreses culturals i productores audiovisuals que estiguin interessades a participar en les convocatòries de programes culturals televisius.

 

Programa 28 de juny

 

10.00-10.05 h Benvinguda institucional
10.05-11.05 h «De la idea a la pantalla. Com estirar el fil i ordenar els conceptes per crear un format», a càrrec d’Enric Álvarez, guionista de la productora Goroka
11.05-11.30 h Pausa/cafè

 

11.30-12.30 h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Estratègia de continguts i models de producció de la CCMA 

 

  • «Necessitats de continguts per als mitjans de la CCMA i presentació de projectes. El cas de les Crides», a càrrec de Cristian Trepat, cap de l’Àrea de Continguts i Programació del mitjà televisió la CCMA
  • «Tipologies de continguts audiovisuals d’interès per a la CCMA (multiplataforma, transmèdia, digital first...)», a càrrec d’Adrià Serra, cap de Continguts Digitals i Estratègia Transmèdia de la CCMA
  • «Models de producció que són objecte de contractació per la CCMA», a càrrec de Mario Daza, cap de Producció del Mitjà Televisió de la CCMA
12.30-12.45 h Preguntes i tancament

 

 

PONENTS

 

Enric Álvarez

Guionista en cap de Goroka

 


Pensa i desenvolupa formats de tot tipus a Goroka. Ha dirigit Mixtape (RTVE) i El último día (HBO) i ha escrit Cites 2.0, Crims o El asesino de la baraja.

 

 

 

 

Cristian Trepat

Director de l’Àrea de Continguts, Programació i Cultura del mitjà televisió de la CCMA

 

Llicenciat en Comunicació Audiovisual (UAB) i post-grau en Videoperiodisme (UPF). Guionista i redactor de programes, primer a la ràdio i diverses productores, i a partir del 2005 a l’Àrea d’Informatius de la CCMA. Vinculat als continguts d’entreteniment i culturals des de 2016, amb l’impuls de programes i docusèries com Joc de Cartes, Eufòria, This is Art, Oswald, Quan arribin els marcians, Col·lapse, Caigut del cel, Persona Infiltrada o El Negre de Banyoles.

Adrià Serra
Cap de Continguts Digitals i Estratègia Transmèdia de la CCMA

 


Llicenciat en Sociologia i Comunicació Audiovisual. Amb més de 15 anys d’experiència en el sector audiovisual, ha estat creatiu, guionista i director de projectes en productores com El Terrat, Mediapro, Brutal Media, Veranda, Batabat i Goroka.

 

 

 

 

Mario Daza

Cap de Producció del Mitjà Televisió de la CCMA


Des de fa més de 20 anys està vinculat a la producció audiovisual. Els darrers anys, com a productor executiu del Departament d’Entreteniment i Actualitat, s’ha encarregat de la producció executiva de TV3 per a programes com Eufòria, Crims, El foraster, Joc de cartes, Polònia i Està passant, i per a especials com les gales dels Premis Gaudí, les campanades de Cap d’Any, les cavalcades de Reis i els piromusicals. Actualment també imparteix classes en matèria de televisió i entreteniment a la Blanquerna - Universitat Ramon Llull.

 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?