En aquesta sessió ens centrarem a crear el pla estratègic de comunicació online d’una empresa cultural. Veurem com es fa una anàlisi de competidors online, com es fixen uns objectius, com es defineix una estratègia, com es trien les tàctiques que ens ajudaran a complir els objectius fixats, com es fa un pla d’acció i, finalment, quins indicadors d’èxit cal seguir per assegurar-nos que assolim els objectius.
CONTINGUTS
1) Introducció a la metodologia SOSTAC: situació, objectius, estratègia, tàctica, acció i control.
2) Elaboració d’una anàlisi de situació de l’empresa: anàlisi del mercat actual, anàlisi de competidors, anàlisi DAFO i conclusions.
3) Fixació d’objectius
4) Estratègia de producte/client: definirem els nous segments de mercat als quals volem arribar i el tipus de producte cultural amb el qual ho volem fer.
5) Estratègia de preus/valor percebut per part del client: decidirem quina és la proposta de valor i quina estratègia de preus durem a terme.
6) Estratègia de distribució: veurem les diferents maneres de comercialitzar el nostre producte des d’internet i analitzarem les diferents cadenes de valor del nostre sector.
7) Estratègia de comunicació: veurem les diferents tècniques de comunicació online que podem dur a terme.
8) Tàctiques: analitzem bé la nostra estratègia basada en la creació de continguts seguint les diferents fases del viatge del client.
9) Creació d’un pla d’acció.
10) Determinació de les mètriques que hem de seguir per veure si aconseguim els objectius proposats.
Taller adreçat a professionals de les empreses i les entitats del sector cultural i creatiu responsables de màrqueting i responsables de la comunicació online.
PREINSCRIPCIÓ I PAGAMENT
El taller té una durada de 5 hores i és de pagament. El preu és de 15 € en total.Una vegada feta la preinscripció, rebreu un mail amb les instruccions per efectuar el pagament del taller. Fins que no s’efectuï el pagament no es formalitzarà la inscripció. No es retornarà l'import en cap cas.
PROGRAMA
9.00 - 11.00 h Inici, amb la metodologia, del pla estratègic de comunicació online en les primeres fases. Anàlisi, fixació d’objectius i plantejament estratègic inicial.(ICEC).
11.00 -11.30 h Cafè networking
11.30 - 14.00 h Estratègia de client, producte, preu i distribució amb una anàlisi de les tàctiques d’aplicació del pla. Mètriques de control i seguiment.
FORMADORA
Montserrat Peñarroya @montsepenarroya
Directora del 3iSIC - Institut Internacional per a la Investigació de la Societat de la Informació i el Coneixement. Ha estat sòcia fundadora i directora general de l'empresa Comercio Digital, S.A. que pertany al Grup Intercom (creadors d'Infojobs, Softonic, eMagister, etc.). També ha estat CEO de Noticias.com i sòcia fundadora de diverses empreses relacionades amb Internet. És professora de Màrqueting Digital i d'eBusiness en Màsters i Postgraus de diverses universitats: UAB (Escola de Postgrau i Escola Universitària de Turisme i Hosteleria), UPF-ESCI, Universitat de Barcelona. També imparteix classes a la Universitat Politècnica de València, la Universitat de Girona, La Salle, La Cambra de Comerç de Barcelona ACC1Ó, ICEC - SDE i l'Agència Catalana de Turisme, entre altres.
|