TALLER
Web i Màrqueting Digital per a Empreses Culturals.
26 feb 2013, 27 feb 2013 09:00-14:00 UPF. Edifici ESCI-Born. Aula ETR.
OBJECTIUS
Aconseguir que les pàgines web de les indústries culturals catalanes disposin de tota la informació per captar nous clients.
Aconseguir que les pàgines web, de forma natural i sense cost per a l'empresa, s'indexin bé als cercadors.
Aconseguir treure el màxim partit a les eines de promoció en línia que ens ofereix la xarxa.
Obtenir coneixements sobre l'aplicació del web 2.0 a la indústria cultural.
Aconseguir fixar objectius realistes per a la pàgina web i poder-ne fer el seguiment setmanal.
TALLER ADREÇAT A:
-
Professionals del màrqueting o responsables de màrqueting d'empreses culturals que volen obtenir els coneixements necessaris per conceptualitzar la pàgina web de la seva empresa i conèixer les possibilitats tècniques que ofereix el mercat.
-
Administradors de webs d'empreses culturals als quals se'ls ha encarregat la creació o modificació de la pàgina web però que necessiten coneixements de màrqueting digital per fer-ho amb les noves eines de creació de pàgines i els recursos que els facilitin la feina.
Taller pràctic amb ordinador a temps real!
Atenció: per poder assistir al taller també és imprescindible portar l'ordinador portàtil amb dispositiu WI-FI i cable d'alimentació.
Aforament limitat. 1 persona per empresa o entitat. 45 places disponibles
PROGRAMA
Jornada 1 _______________________________________________________________
1. La part més tècnica
-
Com hauria de ser el domini de la nostra empresa.
-
Quines eines de codi lliure podem fer servir per crear el nostre lloc web.
-
Quins coneixements són necessaris per crear un lloc web.
-
Com puc fer que el meu lloc web sigui únic malgrat que utilitzi un gestor de continguts estàndard.
-
Quins errors d’usabilitat no haig de cometre.
-
El posicionament als cercadors (SEO: search engine optimization).
-
Com funcionen els cercadors.
-
Com puc aconseguir que els agents robots visitin la nostra pàgina web.
-
Com són els algoritmes d’ordenació de resultats dels cercadors.
-
Com puc aconseguir que Google i la resta de cercadors donin importància al nostre web.
-
Com puc aconseguir que Google i la resta de cercadors vegin sobre quins temes parlem i considerin el nostre contingut rellevant per a les cerques.
2. La part més de màrqueting
-
Quina estructura bàsica ha de tenir el meu lloc web.
-
Com la puc orientar al client i no al servei.
-
Com puc saber quin és el públic objectiu.
-
Com puc saber quina és la meva posició a Internet respecte a la meva competència (benchmarking).
-
Com puc reflectir a la meva pàgina l’estratègia de màrqueting de la meva empresa.
-
Com puc aconseguir que la gent em contacti per demanar-me més informació.
3. La part més innovadora
-
Com puc aplicar les eines del web 2.0 a la meva pàgina web.
-
Les eines: els blocs, els llocs wiki, YouTube, les xarxes socials.
-
Gestió integral de la presència en el web 2.0.
Jornada 2 ________________________________________________________________
1. La part més publicitària als cercadors
-
L’estratègia publicitària als cercador sen l’àmbit local i internacional (SEM:search engine marketing).
-
Estratègia per països… o per barris, viles o ciutats.
-
Terminologia bàsica, funcionament i metodologia de la subhasta i del CPC.
-
Com cal planificar una campanya de recerca i display a Google AdWords amb garanties d’èxit.
-
L’estratègia i la definició són el més important.
-
Configuració i aplicació al sistema.
-
Tècniques o “trucs” més comuns d’optimització de campanyes.
-
Com s’han d’interpretar i mesurar els resultats per millorar.
-
Com s’arriben a configurar campanyes en altres cercadors, per a altres països d’actuació amb Yahoo, Baidu o Yandex.
2. La part més publicitària a les xarxes socials i altres 2.0.
-
Com es planifica i optimitza una campanya a Facebook Ads.
-
Com es planifica i optimitza una campanya a YouTube.
-
Com es planifica i optimitza una campanya a Twitter.
-
Com es planifica i optimitza una campanya a LinkedIn Ads.
3. La part més analítica i de control
-
Coneixements bàsics del funcionament de Google Analytics:
-
Com es planifica i configura Analytics per arribar al retorn de la inversió (ROI).
-
Com es defineixen objectius clars, que funcionin.
-
Com se seccionen les dades de Google Analytics, es fan proves i s’obtenen resultats més precisos.
-
Com es mesura el retorn de la inversió.
PONENTS
Víctor de Francisco.Va ser el primer professional autoritzat per Google per impartir els seminaris oficials d’AdWords a Espanya (2007-Google AdWords Seminar Leader), i n’és professional autoritzat des de l’any 2005.
Llicenciat en ciències empresarials, especialitat de gestió internacional. Màster en finances i màster en gestió d’Internet per l’Institut Català de Tecnologia (ICT). És professor de cursos i seminaris de comerç internacional i màrqueting internacional relacionats amb el món d’Internet, en més de 30 organismes, com ara cambres de comerç, patronals i universitats (com la Universitat de Barcelona,UB), o l’Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI).
Montserrat Peñarroya. Sòcia fundadora i directora general de GEA - Internet Project Consulting, empresa especialitzada en la comunicació a Internet i en màrqueting digital internacional. Compagina el seu treball com a consultora amb la docència, impartint classes en diversos màsters i postgraus a la Universitat Autònoma de Barcelona i en d’altres universitats. Entre les seves especialitats destaquen el màrqueting turístic, l’estratègia en eBusiness (negoci electrònic), la usabilitat i la digitalització de processos empresarials.