Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > VII Jornada de Màrqueting Cultural. La comunicació amb el públic en l’era post-pandèmia. Tendències i punts de trobada

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Material Believe (Carla i Clàudia)
Material M Suriol
Material S Llombart
Material T Sellas

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

JORNADA

VII Jornada de Màrqueting Cultural. La comunicació amb el públic en l’era post-pandèmia. Tendències i punts de trobada

24 nov 2021 09:45-14:00   EN LÍNIA

Arriba la VII edició de la Jornada de Màrqueting, organitzada per l’SDE i l’Àrea de Públics de l’ICEC, en què volem aprofundir en la comunicació amb els públics en l’era post-pandèmia tenint en compte aquest context.

 

L’escenari cultural actual respon a una societat sacsejada pel corona virus i, entre les moltes conseqüències, hi ha la mutació en la nostra relació amb els públics i, per tant, en la forma de comunicar-nos hi. S’ha accelerat el procés de digitalització de les empreses i els projectes. Les propostes híbrides d’esdeveniments culturals, que combinen la presencialitat i la modalitat en línia, porten els públics a noves experiències. S’amplien les possibilitats tecnològiques i creixen els formats d’àudio (podcast, audiollibre, etc) i els directes de l’streaming. Valors com la sostenibilitat, el canvi climàtic, la proximitat, el feminisme, l'antihomofòbia, etc. s’integren en els relats dels departaments de comunicació per assegurar-se la complicitat amb un públic compromès socialment. Proliferen els continguts en les xarxes socials i és essencial ser creatiu i fomentar els continguts que permetin la interacció amb els públics.

 

Així, durant la primera part de la jornada coneixerem les tendències del moment, quines eines es generen i com el sector cultural les pot aplicar de manera eficient, i en la segona part parlarem de casos concrets, de propostes de comunicació amb contingut cultural, sorgides en aquest moment post-pandèmia, que esdevenen punts de trobada per captar i fidelitzar públics.

 


L'objectiu de la jornada és aprofundir en la relació amb els públics culturals a través de la comunicació, donar eines i recursos útils que afavoreixin la comunicació amb els públics, augmentar la capacitat d’adaptació dels projectes culturals en situacions adverses i construir espais de trobada alineats amb la nostra posició i el públic al qual ens dirigim.  

 

Jornada adreçada a professionals del sector cultural i creatiu de les arts escèniques, les arts visuals, el llibre, la música, la cultura digital i l'audiovisual, col·lectius com ara gestors culturals, responsables de màrqueting, comunicació o públics d’empreses, equipaments, festivals i institucions culturals, així com artistes de qualsevol dels àmbits esmentats.

 

 Inscriu-te aquí


P R O G R A M A


10.00 h | Benvinguda institucional


10.10 h |  Tendències. En quin punt som, quines eines es generen i com el sector cultural les pot aplicar de manera eficient. Presenta i modera Txell Bonet, periodista i activista cultural


10.20 h |  Presentació de Marta Suriol: contextualització comunicació


10.40 h |  Presentació de Toni Sellas: auge del podcast i formats àudio


11.00 h |  Presentació de Sílvia Llombart: tractament de les xarxes socials


11.20 h | Presentació de Clàudia Rosas i Carla Vergés: cas de les plataformes de streaming, impacte en el públic i la relació amb aquest


11.40 h | Taula rodona


12.00 h | Preguntes del públic


12.10 h | Pausa 


12.30 h | Punts de trobada. Exemples d’algunes iniciatives en comunicació que pel contingut esdevenen d’interès per a una comunitat concreta. 


- Pau Barbarà, presentador de la primera edició de El Camerino d’Escena 25
- Estela Ortiz, investigadora cultural actualment especialitzada en Tik Tok
- Mixa, bibliotubera (booktuber) (Joves Lectors)

- Pep Sànchez, director d'AnaitGames.com i presentador del Podcast Reload

 

14.00 h | Tancament jornada

 

 

Tendències

 

Marta Suriol

Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i màster en Comunicació Interactiva per la Universitat de Barcelona (UB) i l’Escola de Mitjans Audiovisuals de Barcelona (EMAV). És responsable de comunicació estratègica a La Costa Comunicació, agència especialitzada en comunicació cultural i tendències, des de 2008. Està especialitzada en campanyes de comunicació 360˚, plans estratègics de comunicació i creació de nous públics i audiències. Imparteix formacions d’estratègia digital i gestió de nous públics en diferents màsters i postgraus de gestió cultural, i per a empreses del sector cultural.    

 

 

Toni Sellas

Toni Sellas és periodista i doctor en Ciències de la Comunicació (amb una tesi doctoral sobre el podcàsting, l’any 2009). Professor i investigador de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), on actualment exerceix de coordinador del Grau en Periodisme. Les seves principals línies de recerca se centren en el podcàsting, la ràdio com a indústria cultural i els nous formats d’àudio en l’entorn digital, temàtiques sobre les quals compta amb més d’una trentena de publicacions acadèmiques i ha participat en fòrums nacionals i internacionals. .

 

 

 

  

Sílvia Llombart
Periodista de formació i amant de la comunicació digital, especialitzada en internet des de 1997. Actualment es dedica a la consultoria i assessoria en temes relacionats amb la comunicació i les tecnologies de la informació, així com a la docència de comunicació digital. És sòcia fundadora de la cooperativa La Sembra, agència de comunicació social.

 

 

 

 

Clàudia Rosas

Llicenciada en Comunicació Audiovisual. El seu treball fent videoclips musicals l’acosta a la indústria de la música i la motiva a especialitzar-se en aquest camp, i es forma amb el postgrau en Gestió del Negoci Global de la Música.  Actualment, amb més de cinc anys d’experiència en el món discogràfic i de la distribució digital musical, treballa com a label manager a Believe Music Spain .

 

 

 

Carla Vergés

Graduada en Musicologia. Es va especialitzar en gestió cultural amb un postgrau en Gestió del Negoci Global de la Música. Amb més de set anys d’experiència en el món de les discogràfiques i la distribució digital de música, actualment és video channel manager a Believe Music Spain.

 

 

 

 

 

 

Punts de trobada

 

  

Mixa
Prescriptora literària i dinamitzadora cultural. Creadora del blog i canal Paraula de Mixa, li agrada compartir la seva passió per la lectura i la cultura a través de tants mitjans com pugui: xarxes socials, emissores de ràdio, televisió... Participa en festivals literaris i presentacions de llibres, modera clubs de lectura, i imparteix tallers creatius per a joves i docents a través de la iniciativa 4fanTIC. Actualment presideix l’Associació de Joves Lectors Catalans (AJLC).

 

 

 

 

Estela Ortiz

Graduada en Ciències Polítiques i titulada superior d’Art a l’Escola Massana. Li agrada dir que fa investigació cultural perquè el seu camp de treball és interdisciplinari i molt divers: va començar amb la producció d’art contemporani, i amb els anys s’ha anat especialitzant en la cultura digital i en la creació i curació de contingut digital. Ha publicat un assaig sobre autorepresentació masculina a Tinder amb Núria Gómez Gabriel (Love me, Tinder, 2019, Temas de Hoy). Actualment fa una secció diària a Els Experts d’iCat.fm, on parla sobre feminisme, actualitat i cultura digital, i dirigeix Sabor a wifi, un podcast de Ràdio Fabra sobre cultura mil·lennista i Z, i també parla de coses que li interessen, com Shrek i Bob Esponja al seu canal de YouTube..

 

 

Pep Sànchez

Director d'AnaitGames.com i presentador del Podcast Reload. Fa més de quinze anys que escriu i parla sobre videojocs; fins fa poc també a YouTube, amb Eurogamer.es, i ara a Twitch amb Chiclana & Friends

 

 

 

 

  Pau Barbarà 
Creador i presentador de El Camerino d'Escena 25, programa cultural jove d'iCat per a YouTube en col·laboració amb l'ICEC. Prescriptor cultural i col·laborador del programa Els Experts d'iCat. Graduat en International Business Economics per la Universitat Pompeu Fabra. Autor del text i la música, i productor de la comèdia musical Barcelona 24H, nominada a 4 Premis Butaca entre els quals millor musical, i de l'adaptació Madrid 24H al Teatro Lara.

 

Modera

  

Txell Bonet

Periodista i activista cultural, llicenciada en Comunicació Audiovisual. Treballa en reportatges, documentals (Arte-C33-La2), i premsa escrita. Des dels 19 anys col·labora, presenta i dirigeix programes de ràdio (Catalunya Ràdio, iCat, Rac1). Ha estat responsable d’un espai d'exposicions i concerts, ha fet performances amb els seus poemes i amb Victòria Szpunberg van crear una peça interpretada al Teatre Lliure.

 


Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?